اخبار

حضور موسسه کمک در سومین رویداد تخصصی نورا حجاب

رویداد نورا حجاب از 21 تا 23 تیرماه 1402 در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران از 11 صبح تا 9 شب با حضور برندهای معروف برگزار گردید. هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از کارآفرینی و گسترش تولید فراهم کردن زمینه مناسب برای عرضه محصولات تولید شده توسط کارآفرینان و تولیدکنندگان به ویژه بانوان، فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی در زمینه پوشاک، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط بین افراد و مجموعه­‌های مختلف فعال در زمینه پوشاک، آموزش تولیدکنندگان به‌منظور ارتقای سطح علمی­‌شان و افزایش کیفیت محصولات و فروش، وارد کردن صنایع‌دستی ایرانی به صنعت پوشاک، عرضه چادر و محصولات باحجاب با قیمت مناسب و ویترین ملی برای نمایش آثار فاخر برتر است.(منبع: فارس)

نورا حجاب

اندیشه و فکر خوب با عمل به آن، به ظهور می‌رسد. ما در موسسه حمایت از کودکان بی پناه “کمک” به فکر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هستیم و امروز با تولید محصولات «تیک مک» آن فکر و اندیشه‌ را به ظهور رسانده‌ایم. ما معتقدیم یک شغل ساده و کوچک می‌تواند خانواده‌ای را نجات دهد. تأمین نیازهای مادی و اقتصادی یک خانواده می‌تواند آنان را در حوزه‌های مختلف روان‌شناختی همچون خود کارآمدی، خود ارزشمندی، عزت‌نفس، کنترل بر زندگی، قدرت تصمیم‌گیری، حل مشکلات و مسائل خود و سازگارای با شرایط موجود توانمند سازد و پس از آن بسیاری از ناهنجاری های موجود با این اقدام به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

نورا حجاب

تیک مک کالا از مهم ترین طرح های اشتغالزایی و توانمندسازی موسسه کمک است. سازمان ریلیف اینترنشنال سال هاست با نهادهایی همچون موسسه غیر دولتی حمایت از کودکان بی پناه «کمک» به عنوان شریک اجرایی در اهداف بشر دوستانه با نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی(بافیا) همکاری داشته است. تیک مک کالا مثالی است از تولیدات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این موسسه که کارگاه ها، تجهیزات و مواد اولیه این پروژه را با همکاری سازمان ریلیف اینترنشنال و حمایت مالی اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷ تامین نموده است.

نورا حجاب

زنان و دختران سرپرست خانوار و بد سرپرست دارای کودک بی پناه به دلیل مشکلات مالی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و مشکلات اقتصادی تنها مشکل آنان نیست بلکه آن‌ها بیشتر از هر چیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند؛ تیک مک می‌تواند بسیاری از این مشکلات را مرتفع سازد. تیک مک، کالایی است که با دستان توانمند زنان و دختران سرپرست خانوار به‌صورت بسیار زیبا و چشم‌گیر بافته تا آن‌ها از لحاظ اقتصادی توانمند شوند.

در این رویداد موسسه کمک به عنوان تنها غرفه ای که در راستای مسئولیت اجتماعی فعالیت میکرد؛ محصولات بافته شده توسط زنان سرپرست خانوار را به فروش رساند که با اسقبال مسئولین و عموم مواجه گردید. موسسه کمک امیدوار است که در راستای توامندسازی زنان رویدادهای بیشتری در سطح جامعه ایجاد و مشارکت عموم در این بخش افزایش یابد.

نورا حجاب

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *