اخبار, ریلیف اینترنشنال

همکاری مؤسسه کمک با مؤسسه ریلیف اینترنشنال

همکاری کمک با ریلیف

سازمان ریلیف اینترنشنال (آر آی) یک سازمان غیرانتفاعی بشردوستانه است که امداد رسانی در بحران، توان‌بخشی اقتصادی و کمک به توسعه را به جوامع آسیب پذیر در سراسر جهان ارائه می‌دهد. مقر این سازمان در واشنگتن است و در کشور ایران نیز دفتری دارد.

این سازمان کار خود را در ایران در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان زلزله منجیل-رودبار در سال 1990 شروع کرد و از آن زمان تاکنون از جوامع ایرانی آسیب‌پذیر و پناهندگان افغانستانی در جای‌جای کشور حمایت می‌کند.

سازمان ریلیف اینترنشنال با استقرار دفاتری در یزد، مشهد، تهران و زاهدان، مشارکت و همکاری صمیمانه‌ای با سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی، اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، انجمن هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

سازمان ریلیف اینترنشنال از سال 2017 تاکنون از طریق پروژه‌های سلامت، آموزش، معیشت با موسسه کمک در حال همکاری می‌باشد و با حمایت‌های مالی و حمایتی مراقبتی، در حال اجرای پروژه‌های بشردوستانه و بلندمدت توسعه‌ای جهت حمایت از پناهندگان دارای مدرک و نیز مهاجرین فاقد مدرک است.

 

این سازمان در حوزه‌های مختلف با رویکرد توسعه پایدار، پروژه‌هایی را در سراسر جهان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

اورژانس ، سلامت و بهداشت
ریلیف اینترنشنال، با تامین جیره غذایی، آب تمیز، اقلام غیر خوراکی، پناهگاه موقتی و خدمات فوریت‌های پزشکی به قربانیان بلایای طبیعی و درگیری های‌داخلی کمک رسانی می‌کند. همچنین پروژه‌های آب و فاضلاب در کشورهای مختلف اجرا می‌کند و در جهت کاهش شیوع بیماری‌های واگیر و بهبود کیفیت زندگی تلاش می‌کند. 

غذا و کشاورزی
برنامه غذایی و کشاورزی ریلیف اینترنشنال با در نظر گرفتن چالش جهانی تغییرات اقلیمی و با رویکرد مدیریت منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست، در پروژه‌هایی که امنیت جهانی را بهبود می‌بخشد مشارکت می‌کند. 

آموزش و توانمند سازی
آموزش برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورها و شکوفایی نسل‌های آینده حیاتی است و ریلیف اینترنشنال در طیف  گسترده‌ای از فعالیت‌ها برنامه‌های تربیت معلم ، ایجاد كتابخانه و مراكز اینترنتی ، تهیه كتاب و ساخت و تجهیز مدارس و ارائه خدمات آموزشی به معلمان و مربیان و دانش آموزان، در بحث آموزش و توانمند سازی فعال است. 

معیشت و بنگاههای اقتصادی
یافتن کار جدید یا بهتر ، مستقیم‌ترین راه خروج از فقر برای خانواده‌های نیازمند است. ریلیف اینترنشنال با ارائه آموزش‌های حرفه‌ای ، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خرد و توسعه زنجیره ارزش، این روند را تسهیل می‌کند. برای مثال در نتیجه این تلاش‌ها ، کشاورزان در تانزانیا می‌توانند محصولات خود را قبل از خراب شدن به بازار عرضه کنند و زنان در افغانستان برای تامین هزینه‌های زندگی خانواده خود درآمد کسب کنند. این برنامه‌ها با هدف توسعه پایدار و بلند مدت انجام می‌شوند. 

پناهگاه و زیرساخت‌ها
هنگامی که بلایای طبیعی خانه‌های افراد را نابود می‌کند و یا افراد به علت درگیری‌ها و جنگ‌ها مجبور به فرار از شهر و خانه‌شان می‌شوند، این سازمان در تامین پناهگاه‌های موقت و دائمی به غیر نظامیان کمک می‌کند. همچنین با ساخت مدارس ، کانال‌های آبیاری و مراکز اجتماعی در جوامع فقیر به زیرساخت‌های محلی کمک می‌کند. همچنین این سازمان از آموزش برای ساکنان محلی پشتیبانی می‌کند تا آنها نیز بتوانند در روند ساخت و ساز مشارکت داشته و فرصت‌های معیشتی را برای اعضای جامعه ایجاد کنند. 

حقوق بشر
میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با تبعیض ، آزار و اذیت و حتی خشونت روبرو هستند. ریلیف اینترنشنال در اجرای برنامه‌های محافظت و حمایت از این افراد و تشویق صلح از طریق حل منازعات بدون خشونت پیشگام است. ریلیف کمک حقوقی ارائه می‌دهد، با قاچاق انسان مبارزه می‌کند، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاری را ترویج می‌دهد و حاکمیت دموکراتیک را تشویق می‌کند. حقوق زنان و دختران یک مسئله مهم در این بخش است و در بسیاری از برنامه‌های این سازمان گنجانده شده است. 
با توجه به این رویکردهای کلی، سازمان ریلیف اینترنشنال در ایران در حوزه‌های ظرفیت سازی آموزش و سلامت مهاجران افغان فعال است. 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *