اخبار

برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر هم پیمان شویم

نخستین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر

حضور فعال موسسه کمک در اولین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر با شرکت نماینده سازمان بهداشت جهانی و سایر متخصصان و مسئولین ملی و بین المللی

در این همایش که با همکاری و حضور اعضای ۳۲ انجمن علمی پزشکی و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شد، دکتر محمد رضا مسجدی مدیر عامل کمیته ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر مرگ‌های زیر ۷۰ سال را مرگ‌های زودرس عنوان کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله سکته ­های قلبی، مغزی، فشار خون، سرطان ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت علت بیش از ۸۰ درصد مرگ‌ها در کشور هستند که بعلت مصرف دخانیات، مصرف الکل، تغذیه نامناسب و کم تحرکی، بروز می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه اگر فقط مصرف سیگار و قلیان را کنترل کنیم یک سوم سرطان‌های کشور را کنترل کرده ایم افزود: سالانه ۱۱۵ هزار مورد سرطان جدید در کشور رخ می‌دهد که ۴۰ هزار سرطان را می‌توان با کنترل دخانیات پیشگیری کرد.

وی تأکید کرد: نقش حاکمیت در بروز این بیماری‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد است، این خود مردم هستند که باید از تغذیه نامناسب، کم تحرکی، استعمال دخانیات و عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر دست بکشند و سواد سلامت خود را بالا ببرند.

سپس دکترکریستوف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با تشکر و ابراز خرسندی از تشکیل اولین گردهمایی نمایندگی ائتلاف جهانی علیه بیماری‌های غیر واگیر (ncda) ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها در سطح رسمی و تشکل‌های غیر دولتی به تغییرات مثبت منجر شود. دکتر هملمن آمادگی کامل سازمان جهانی بهداشت را جهت حمایت  از برنامه‌های وزارت بهداشت و تمام متحدان سلامت ایران در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر اعلام داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *